национален телефон
0700 20 544
Get it on Google Play
Get it on Itunes

Обслужване на клиенти
Вашите предложения и коментари

Линии на АрдаТур в Европа

Често задавани въпроси

Как мога да си закупя онлайн билет?

Най-удобният начин да си закупите билет е директно чрез сайта ни. По този начин Вие сте сигурни, че винаги получавате най-добрите цени. Ще получите потвърждението за закупеният Вас билет по електронна поща (Моля, проверете също папката за спам). Видео за Ваше улеснение може да намерите тук: закупуване на онлайн билет

Направих поръчка, но не получавам потвърждение/билет?

Всеки клиент може да закупи билет чрез автоматизираната онлайн система на Арда -Тур . След избор на ден, направление и място, на скицата на автобуса билета се запазва за 30 минути. През тези 30 минути системата ни изчаква плащане и потвърждение на плащането на билета чрез системата БОРИКА.

При успешно извършено плащане на билета, клиентът го получава на посочения при покупката на билета е-мейл адрес . След това е желателно разпечатването на онлайн билета за самото пътуване. Ако не получите имейл, то може да разпечатате билета си от сайта на Арда -Тур от меню „Поръчки”, ако имате регистрация.

При неуспешно плащане, след изтичане на 30-те минути, през които системата е запазила местата, те стават отново достъпни за закупуване от всеки клиент и поръчката Ви се изчиства. В такъв случай е необходимо да направите нова поръчка.

Как мога да платя онлайн билета си?

Покупката на онлайн билет е възможна само с дебитна карта или кредитна карта.

Проблеми с моят онлайн билет - Какво трябва да направя?

Ако срещате проблеми с Вашата онлайн резервация, тя е най-вероятно се дължи на вашия интернет браузър. Моля, предприема следните действия:
  • Използване на друг браузър.
  • Изпразнете кеша и изтриване на бисквитките и опитайте отново след повторно стартиране на браузъра.
  • Актуализиране на вашия браузър.

Не сте получили потвърждение, е-мейл? Моля, проверете папката за спам.

Ако все още имате проблеми, моля свържете се с нашата поддръжка тук

Трябва ли да нося разпечатан електронния си билет при качването си в автобуса?

За да пътувате с електронен билет в автобуса е необходимо да отпечатате Вашия билет и да го покажете на екипажа при качването си на борда. Ще получите Вашия електронен билет чрез електронна поща след заплащането му, както и за регистрирани на www.ardatur.bg потребители Вашите резервации може да управлявате от меню Поръчки след логване в сайта.

За пътувания до друга държава, моля уверете се, че носите всички валидни документи, визи и лични карти, необходими за преминаване на границата.

Необходимо ли е след закупуване да заверя онлайн билета си в някоя от касите на Арда-Тур или да се обадя по телефона?

Не е необходимо да валидирате билета си. След покупката му ние сме известени и Ви очакваме на борда на автобуса. При наличието на друг, освен ръчен багаж е задължително да посетите някой от офисите ни, за да го чекирате.

Имам отворен онлайн двупосочен билет. Как да заверя втората си посока?

Можете за затворите отвореният си двупосочен билет тук. За целта трябва да въведете номера на билета. След въвеждането на номера системата ще Ви попита за датата на която желаете да ползвате билета. След избор на датата ще видите всички налични курсове за избраната дата. Когато изберете желаният курс ще Ви бъде визуализирана скицата на автобуса от която можете да изберете мястото на което желаете да пътувате. Ако в случай че във вашият билет пътуват повече от едно лице, то ще трябва да изберете място за всеки пътник в билета Ви. Последната стъпка е да потвърдите избора си и с това да затворите билета.

Ако билетът ви е Онлайн Билет то във Вашите поръчки ще имате възможност да разпечатате вече новият билет с избрани дати за връщане.

В случай, че изпитвате затруднения може да се обърнете с имейл към нас или във всеки офис на Арда-Тур.

Как мога да получа БОНУС карта?

Участието в бонус програмата „БОНУС ПЛЮС” на Арда - Тур е безплатно. За целта трябва да поискате издаване на клиентска карта в някой от нашите офиси или да попълнете формата на нашият сайт и да получите електронна бонус карта.

Колко бонус точки имам в момента в своята БОНУС карта?

Клиентът има задължение сам да следи натрупването на своите бонус точки. Точките могат да бъдат следени на всеки фискален бон или на сайта на Арда - Тур в меню Бонус точки след регистрация на клиентска карта, както и при запитване в офисите на Арда-Тур.

Мога ли да закупя двупосочен билет с натрупаните бонус точки в моята бонус карта?

Бонус точките могат да бъдат използвани само за закупуването на еднопосочни билети

Как да свържа съществуваща БОНУС карта със своята регистрация в сайта?

За да свържете Вашата БОНУС карта, то Вие трябва да имате регистрация на сайта http://ardatur.bg , след като се логнете в менюто БОНУС ТОЧКИ имате възможност да въведете номера на съществуваща карта или да изберете опцията, за да Ви бъде издадена електронна бонус карта.

Ако въведете номера на вече съществуваща карта свързването с Вашият профил няма да стане автоматично, ще получите мейл когато връзката между профила Ви и картата е осъществена.

Закупих билет, но БОНУС точките по него не са регистрирани в БОНУС картата ми?

Можем да добавим служебно тези точки, като за целта е необходимо да се свържете с нас тук и във формата за контакт задължително дадете информация за номера на бонус картата Ви, номер и направление на билета и откъде е закупен.

Ползвам ли намаление при закупуване на билет, ако имам БОНУС карта?

Бонус програмата на Арда - Тур „БОНУС ПЛЮС” дава възможност за натрупване на точки при закупуване на билет за пътуване.

За всяко пътуване клиентът трупа определен брой точки, съгласно условията на програмата.

При натрупан определен брой точки клиентът може да ги използва за закупуване на бонус билет.

Как мога да платя?

Опциите за плащане зависят от начина за покупка на билет, който сте избрали:
  • Онлайн покупка: дебитна карта, кредитна карта. Трябва да имате предвид, че плащането се извършва в Български Лева и ако Вашата дебитна/кредитна карта е в друга валута, то банката Ви ще направи автоматично превалутиране на плащането.
  • От шофьора на автобуса: В брой. Все още не е възможно да се плаща с карта на борда на нашите автобуси. Моля, обърнете внимание: На борда на нашите автобуси, ще получите само нашата редовна тарифа. Отстъпки и промоционални цени са достъпни онлайн или в нашите офиси.
  • В нашите офиси: Всички начини на плащане, предлагани от съответния офис, но при всички случаи, можете да платите в брой.

Мога ли да заплатя билет на свой приятел/роднина в един от офисите на Арда-Тур, а той да го получи в друг?

Да, възможно е във всички офиси на Арда-Тур.

Колко бройки безплатен багаж имам право да взема при пътуването си?

Вие може да вземете със себе си 1 бр. ръчен багаж и два броя нормален багаж безплатно при пътуването си. Параметрите на трите единици багаж не трябва да превишават: 1 бр.ръчен багаж с тегло до 15 кг. и два броя нормален багаж в багажното отделение до 35 кг всеки. Габаритите на ръчният багаж, който може да се намира в салона на автобуса при да не са повече от – 60х40х20 см. Всички ценности трябва да бъдат пренасяни в ръчния багаж. Моля, уверете се, че имате багажен стикер с името и адреса си, за да се избегне всякакво объркване.

Допълнителна багаж: Допълнителен багаж или товар се приема за превоз само в случай на наличие на свободно място в багажното отделение на автобуса и срещу отделно заплащане. По - подробна информация за превоз на багаж и товар, както и тарифите е достъпна в билетните центрове на Арда -Тур. Този допълнителен багаж също трябва да бъдат регистриран от нашите служители преди заминаването на автобуса.

Специален багаж: Багажни единици и предмети, които надхвърлят размерите на нормална позиция багаж се таксуват отделно. Може да се вземе само един специален елемент багаж на човек, който се таксува допълнително. Специални предмети багаж са например ски и музикални инструменти (препоръчваме транспортиране с твърд покрив). Някои елементи са изключени от транспортиране.

Можете да намерите повече информация за правилата за багаж в нашите Общи условия, както и в билетните ни центрове.

Мога ли да си взема велосипед с мен?

Възможно е пътуването само със сгъваеми велосипеди.

Трябва ли да чекирам багажа си преди заминаването на автобуса?

Ако пътувате само с ръчен багаж това не е необходимо. При наличието на повече от един брой ръчен багаж или багаж за багажното отделение обаче задължително трябва да чекирате и снабдите с багажен стикер багажа си поне 30 минути преди отпътуването на автобуса в някоя от касите на Арда-Тур.

Мога ли да си взема музикален инструмент с мен?

Музикални инструменти в рамките на нашите размери за ръчен багаж може да вземете с Вас в пътническата кабина, безплатно, вместо редовна бройка ръчен багаж.

Музикални инструменти по-големи от нашите размери за ръчен багаж са специален багаж и трябва да бъдат транспортирани в подходяща опаковка в багажното отделение.

Музикални инструменти и техните калъфи, които са по-големи от 135 х 48 х 35 cm не може да се превозват /пример - контрабас/.

Разрешено ли е да си взема домашен любимец с мен?

От съображения за безопасност, ние позволяваме на домашни любимци да пътуват с нашите автобуси единствено и само в багажното отделение на автобуса, задължително поставени в клетка и при наличие на всички паспорти и ветеринарно-санитарни документи за преминаване на граница.

Кучета и котки до 7 килограма се таксуват по 20 лв., а кучета и домашни любимци над 7 килограма – 40 лв/бр.

Кучета-водачи са изключение, ако те са придружени със сертификат на лице с тежки увреждания. Транспортирането им е безплатно, но е необходимо да бъдат регистрирани в нашите центрове за обслужване на клиентите най-малко 36 часа преди заминаването на Вашия автобус.

Какво трябва да имам предвид при международни пътувания?

За пътувания до друга държава, моля уверете се, че носите всички валидни документи, визи и лични карти, необходими за преминаване на границата. Моля, не се заключва багажа си, за да може да бъде лесно проверен при митническите проверки и се уверете, че върху всяка бройка багаж има стикер с името и номера на билета Ви, за да се избегне всякакво объркване.

Моля също така да се съобразите с разпоредбите за необходимите документи за Вашето пътуване, визови режими, валутни, митнически и здравни нормативни изисквания.

Пътуване като лице с увреждане - Какво трябва да се има предвид?

Ние предлагаме на лица с тежки увреждания (с най-малко 50% инвалидност) намаления при представяне на документ за увреждането или медицинско свидетелство.

В допълнение, куче - водач се транспортира безплатно по време на пътуване в България, но моля предварително да го регистрирате на някоя от нашите каси. На пътниците с увреждания и техните придружители се дава приоритет при избора на местата и качването на борда.

Можете да вземете Вашата сгъваема инвалидна количка с Вас безплатно, но моля предварително да я регистрирате най-малко 36 часа преди заминаването на Вашия автобус .

Как да намеря автобусната спирка?

Можете да намерите списък на нашите отправни точки тук. Ако кликнете върху града ще видите карта и адрес на съответната спирка . Във Вашия онлайн билет също ще намерите тази информация.

Закъснявам. Ще ме чака ли автобуса?

Нашите автобуси са редовни превози и са обвързани с графици.

Затова не е възможно да се чака за пътниците, които закъсняват.

Предлагаме Ви да планирате достатъчно време за Вашето пътуване до началната автобусна спирка и да стигнете до автобуса най-малко 30 минути преди отпътуването на автобуса.

Мога ли да се кача на автобуса по-късно или да го напусна по-рано?

Влизане или излизане от автобуса на автобусни спирки, различна от Вашата резервация на пътуването не е възможно, дори и ако има повече спирки в един град.

Има ли почивки (за пушачи)?

За всички наши маршрути ние планираме почивките, съгласно законовите разпоредби за времето на управление. Като цяло обаче, ние бихме искали да Ви отведем до Вашата крайна дестинация възможно най-бързо и да се въздържаме от допълнителни закъснения и почивки. Нашите тоалетни по международните линии, както и нашите закуски и напитки на борда дават възможност за удобно пътуване дори и при дълги пътувания.

Пушенето е забранено в нашите автобуси, дори и на електронни цигари. Въпреки това, може да напусне автобуса за малка почивка за цигара по време на регламентираните ни почивки. Моля, обърнете се към Вашия шофьор на автобус преди да напуснете автобуса и не отивайте твърде далеч от автобуса, за да се избегне оставянето Ви на гарата!

Можете да поискате информация от Вашия шофьор на автобус за продължителността на почивката.

Имам закупен отворен двупосочен билет. До кога мога да ползвам втората си посока?

Отворените билети важат до една година след датата на закупуване на билета.

Кой продава билети за Арда - Тур?

Можете да намерите списък на търговските ни агенции тук. Ако кликнете върху желания от Вас град ще намерите списък на търговските ни представителства в раздела "Партньори". Ако искате да си закупите билет директно от наш централен офис във Вашия град - преглед на адресите и работното време намерите тук.

Мога ли да управлявам /отменя/ сам своето пътуване?

Промяна на името на пътник е възможна срещу такса от 10% от стойността на билета само в офисите на Арда-Тур.

Отказ от пътуване – начини и срокове - виж точка 5 и 6 от общите ни условия тук

Смяна на датата на пътуване – имате право на една безплатна презаверка при закупен редовен билет /не важи за промоционални билети/. За да направите презаверка на билета е нужно да се свържете с някои от нашите офиси минимум 24 часа предварително.

Пътуване с деца или деца, които пътуват сами - Какво трябва да се има предвид?

Малки деца на възраст между 0 и 3-годишна възраст могат да пътуват в автобуса само в седалка, пригодена за тази цел /детски стол за автомобил/. По време на пътуването седалките за деца трябва да бъдат закрепени с колани на седалките, монтирани в автобуса. Трябва да е възможно да се приложи седалки дете кола с две-точкови предпазни колани; седалките на дете за автомобил трябва да се предоставят от лицето, което придружава малкото дете.

Деца и непълнолетни, които все още не са на 10 години се превозват от всички редовни вътрешни и международни маршрути, само ако те са придружени по време на пътуването от лице, което е най-малко на 18 години. Моля за Ваша сигурност и удобство носете освен международен паспорт на детето и акт за раждане/за български граждани/.

Деца и непълнолетни лица на възраст между 10 и 18 между могат да пътуват сами в нашите автобуси без възрастен придружител единствено, ако има нотариално заверено съгласие за пътуването от родителите или настойник в писмен вид, че непълнолетният е способен и е в състояние да извърши това пътуване, на неговата отговорност и без надзор. Ние и нашите партньори изрично не се обвързваме със задължението за надзор над непълнолетния. Деца, които пътуват сами не могат да пътуват по нощните линии и отвъд националните граници. В допълнение, всички деца, които пътуват сами не може да са част от пътуване, включващо прекачвания и смяна на автобуса.

Всички лица, които са пълнолетни могат да пътуват сами . За международни линии трябва да се уверите преди пътуването ,че носите по време на пътуването със себе си всички необходими валидни и в срок документи, визи и лични карти, необходими за преминаване на границите по международните линии.

Има ли "групова тарифа"?

Груповите намаления са възможни за групи от най-малко 5 човека и са възможни само на касите на Арда-Тур.

Мога ли да резервирам място?

Можете да резервирате желаното от Вас място при покупката на билета или само в офисите на Арда-Тур /важат до 24 часа преди отпътуването на автобуса в слаб период и до 72 часа в натоварен период/.

Има ли безплатен интернет в автобуса и къде?

Ние предоставяме на нашите клиенти, пътуващи по международните ни дестинации безплатен интернет достъп в държавите: България, Унгария, Чехия, Сърбия, Гърция и Германия.

В автобусите, обслужващи вътрешни линии на територията на България няма безплатен интернет достъп.

Има ли тоалетна в автобуса?

В зависимост от типа на автобуса и наличието на тоалетна е възможно използването й по международните ни дестинации.

Автобусът закъснява! Защо?

По-голямата част от обслужваните от нас линии са международни и въпреки стремежът ни да се движим по разписание и да пристигнете възможно най-бързо до желаната от Вас дестинация – в по-голямата част от случаите на закъснение на автобуса, то се дължи на непредвидени и независещи от нас обстоятелства като престой при преминаването на държавни граници, задръствания, катастрофи и др.

Актуална информация как се движи очакваният от Вас автобус и с какво закъснение може да получите от тук

Колко време преди отпътуването на автобуса трябва да съм на сектора?

Ако пътувате по международна линия е необходимо да сте поне 30 минути преди потеглянето на автобуса на указания Ви сектор. За вътрешните ни линии 15 минути са достатъчни.

От кой сектор тръгва моят автобус?

След избора на Вашия град от тук ще видите оказаната за него информация относно адрес и сектор на автогарата.

Подробна информация има и във Вашия онлайн закупен билет.